Voit SÄÄSTÄÄ selvää rahaa yhdistämällä lainasi!

Voit SÄÄSTÄÄ selvää rahaa yhdistämällä lainasi!
Voit SÄÄSTÄÄ selvää rahaa yhdistämällä lainasi! - Hankilainaa.fi - Klikkaa kuvaa!

torstai 16. huhtikuuta 2015

Kesätyön saamisen vaikeus

Tähän aikaan vuodesta nuoret yleensä hakevat/ovat hakeneet kesätöitä. Varmasti kesätöitä haetaan pitkälti sen vuoksi, että saadaan säästettyä rahaa. Myös työkokemuksesta, joka on kesätöillä hankittu, voi olla hyötyä sen ensimmäisen varsinaisen työpaikan saamisessa.

Itselläni on se tilanne, etten ole saanut vielä kesätöitä ja nyt hakujen vähetessä pelkään jääväni kokonaan ilman. Kyllä ottaa päähän tämä tilanne! Niin kovasti toivon, että pääsisin kerryttämään varallisuuttani.

Laskin tuossa, että olen tehnyt tulevaksi kesäksi yli 30 kesätyöhakemusta! Näistä hakemuksista yli 20 kohdistui asianajotoimistoihin tai lakitoimistoihin. Osan näistä hakemuksista lähetin kaupunkiin, jossa asuin ennen opintojen perässä muuttoa, siinä toivossa, että niihin olisi helppo päästä, kun kyseisellä paikkakunnalla ei ole oikista. Lisäksi olen hakenut Verolle ja Kelaan töihin. Myös pankkeihin ja vakuutusyhtiöihin olen hakemuksia lähettänyt.

Olisin kovasti halunnut saada työn, joka olisi jollain tavalla vastannut jollain tavalla omaa alaani. Kuitenkin hain myös töihin, jotka eivät oikein vastaa omaa alaani, kuten S-marketteihin.

Olen miettinyt sitä, miksi kesätyönsaanti on niin vaikeaa. Yhtenä syynä pidän sitä, että minulle ei ole vielä kertynyt työkokemusta runsaasti. Esimerkiksi viime kesänä sain vain lyhyitä pätkiä töitä esim. vuokrafirmojen kautta. Mielestäni hakemuksesta ja CV:stä työnsaantini ei ole jäänyt kiinni, sillä olen panostanut niihin. Olen ”räätälöinyt” työhakemuksiani eri firmoihin sopiviksi, vaikkapa mainitsemalla seikkoja, joita arvostan kyseisessä yrityksessä. Olen myös painottanut osaamistani ja saavutuksiani kyseiseen työhön sopivaksi. Kesätyönsaannin vaikeus johtuu mielestäni myös tällä hetkellä vallitsevasta heikosta taloustilanteesta. Tilastokeskuksen mukaan Suomessa työttömyysaste oli helmikuussa 2015 10,1%. Kun on paljon työttömiä, luulen, että työttömätkin hakevat kesäduunia ja kilpailevat nuorten kanssa kesätyöpaikoista.

Tässä on vielä vajaa pari kuukautta kesäkuuhun, niin ei ole vielä kokonaan syytä menettää toivoa kesätyönsaannin suhteen. Tosin suurin osa kesätyöhauista lienee jo umpeutuneen.



Onko sinulla jo tiedossa töitä tulevalle kesälle?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti